Tändinställning

All data kommer från div manualer och service bullertins

 

 Modell 1973  Magnet  Förtändning °  Förtändning mm
 250 RT  Femsa  20°  2,43
 360 RT  Femsa  20°  2,46
 450 WR  Femsa  18°  2,54
450 CR, 460 CC  Motoplat ø 116mm  18°  2,54
       
       
 Modell 1974  Magnet  Förtändning °  Förtändning mm
 125 CR  Motoplat  17°  1,43
 125 SC  Motoplat ø 116mm  17°  1,43
 175 SC  Motoplat ø 116mm  17°  1,43
 250 CR  Motoplat ø 116mm  18°  1,98
 250 WR  Femsa  20°  2,43
 400 CR  Motoplat ø 116mm  22°  3,61
 400 WR  Femsa  22°  3,61
       
       
 Modell 1975  Magnet  Förtändning °   Förtändning mm
 175 CC  Motoplat ø 116mm  20°  2,14
 250 CR  Motoplat ø 116mm  20°  2,43
 250 WR  Femsa  20°  2,43
 360 CR  Femsa  22°  3,02
 400 WR    22°  3,52
       
       
 Modell 1976  Magnet  Förtändning °  Förtändning mm
 125 CR  Motoplat  17°  1,43
 250 CR  Motoplat ø 116mm  20°  2,43
 250 WR  Femsa  20°  2,43
 360 CR  Motoplat ø 139mm  22°  3,02
 360 WR  Motoplat ø 139mm  22°  3,02
       
       
 Modell 1977  Magnet  Förtändning °  Förtändning mm
 125 CR  Motoplat  17°  1,43
 250 CR  Motoplat ø 116mm  20°  2,43
 250 WR  Motoplat  20°  2,43
 360 AUTO  Motoplat ø 116mm  16°  1,61
 390 CR  Motoplat ø 139mm  18°  2,19
       
       
 Modell 1982  Magnet  Förtändning °  Förtändning mm, kolvväg med 20° vinklat Tändstift
 125 WR  SEM  17°  1,52
 125 CR  Motoplat rotor  13°  0,89
 125 XC  Motoplat  17°  1,52
 240,250 WR  Motoplat rotor  20°  2,55
 240,250 CR  Motoplat  20°  2,55
 250 XC  Motoplat  20°  2,55
 430 WR  SEM  17°  2,18
 430 CR  Motoplat rotor  17°  2,18
 430 XC  Motoplat  17°  2,18
       
       
 Modell 1983  Magnet  Förtändning °  Förtändning mm, kolvväg med 20° vinklat Tändstift
 125 WR  SEM  17°  1,52
 125 CR  Motoplat  17°  1,52
 125 XC  SEM  13°  0,89
 250 WR  SEM  20°  2,55
 250 CR  Motoplat  20°  2,55
 250 XC  Motoplat  20°  2,55
 430 WR  Motoplat  17°  2,18
 500 CR  Motoplat  18°  2,80 (rek änd till 2,20)
 500 XC  Motoplat  18°  2,80 (rek änd till 2,20)

 

 

Video

Gotland Grand National 1989 3/3

Se videoarkivet >>>