Tändinställning
All data kommer från div manualer och service bullertins
Modell 1973 |
Magnet |
Förtändning ° |
Förtändning mm |
250 RT |
Femsa |
20° |
2,43 |
360 RT |
Femsa |
20° |
2,46 |
450 WR |
Femsa |
18° |
2,54 |
450 CR, 460 CC |
Motoplat ø 116mm |
18° |
2,54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Modell 1974 |
Magnet |
Förtändning ° |
Förtändning mm |
125 CR |
Motoplat |
17° |
1,43 |
125 SC |
Motoplat ø 116mm |
17° |
1,43 |
175 SC |
Motoplat ø 116mm |
17° |
1,43 |
250 CR |
Motoplat ø 116mm |
18° |
1,98 |
250 WR |
Femsa |
20° |
2,43 |
400 CR |
Motoplat ø 116mm |
22° |
3,61 |
400 WR |
Femsa |
22° |
3,61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Modell 1975 |
Magnet |
Förtändning ° |
Förtändning mm |
175 CC |
Motoplat ø 116mm |
20° |
2,14 |
250 CR |
Motoplat ø 116mm |
20° |
2,43 |
250 WR |
Femsa |
20° |
2,43 |
360 CR |
Femsa |
22° |
3,02 |
400 WR |
|
22° |
3,52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Modell 1976 |
Magnet |
Förtändning ° |
Förtändning mm |
125 CR |
Motoplat |
17° |
1,43 |
250 CR |
Motoplat ø 116mm |
20° |
2,43 |
250 WR |
Femsa |
20° |
2,43 |
360 CR |
Motoplat ø 139mm |
22° |
3,02 |
360 WR |
Motoplat ø 139mm |
22° |
3,02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Modell 1977 |
Magnet |
Förtändning ° |
Förtändning mm |
125 CR |
Motoplat |
17° |
1,43 |
250 CR |
Motoplat ø 116mm |
20° |
2,43 |
250 WR |
Motoplat |
20° |
2,43 |
360 AUTO |
Motoplat ø 116mm |
16° |
1,61 |
390 CR |
Motoplat ø 139mm |
18° |
2,19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Modell 1982 |
Magnet |
Förtändning ° |
Förtändning mm, kolvväg med 20° vinklat Tändstift |
125 WR |
SEM |
17° |
1,52 |
125 CR |
Motoplat rotor |
13° |
0,89 |
125 XC |
Motoplat |
17° |
1,52 |
240,250 WR |
Motoplat rotor |
20° |
2,55 |
240,250 CR |
Motoplat |
20° |
2,55 |
250 XC |
Motoplat |
20° |
2,55 |
430 WR |
SEM |
17° |
2,18 |
430 CR |
Motoplat rotor |
17° |
2,18 |
430 XC |
Motoplat |
17° |
2,18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Modell 1983 |
Magnet |
Förtändning ° |
Förtändning mm, kolvväg med 20° vinklat Tändstift |
125 WR |
SEM |
17° |
1,52 |
125 CR |
Motoplat |
17° |
1,52 |
125 XC |
SEM |
13° |
0,89 |
250 WR |
SEM |
20° |
2,55 |
250 CR |
Motoplat |
20° |
2,55 |
250 XC |
Motoplat |
20° |
2,55 |
430 WR |
Motoplat |
17° |
2,18 |
500 CR |
Motoplat |
18° |
2,80 (rek änd till 2,20) |
500 XC |
Motoplat |
18° |
2,80 (rek änd till 2,20) |
|